Școala Step by Step (II)

Școala Step by Step (II)

Găsești prima parte a articolului aici!
La școala Step by Step nu există calificative, însă fiecare elev are un caiet de evaluare, în care se consemnează activitatea școlară și progresele înregistrate. Programa din învățământul tradițional este respectată, însă se lucrează pe centre de activitate. Astfel, copiii studiază și își desfășoară activitățile, stând în jurul unei mese, față în față, nu în tradiționalele băncuțe.
Fiecare masă reprezintă un centru de activitate, iar după 40 de minute grupele se rotesc și toți elevii ajung să învețe, în aceeași zi, la toate materiile. Dimineața, când ajung la școală, copiii află programul din agenda zilei, notată pe tablă. Apoi își aleg echipa, parcurgând centrele de activitate. Fiecare clasă beneficiază de prezența a două cadre didactice, învățătorii având program în două ture, de la 08:00 la 14:00 și de la 10:00 la 16:00. „Noi, înainte, am lucrat în sistemul tradițional de învățământ, dar așa ni se pare mult mai frumos, deși programul este mai lung…”, recunoaște doamna Teodor.

Foto: Cristi Niculescu

Când vremea este caldă, dimineața are loc înviorarea în curtea școlii. S-a achiziționat o boxă portabilă și există coregrafie pentru patru, cinci cântecele, toate clasele din sistemul alternativ ieșind afară, copiii fiind coordonați de trei, patru elevi care cunosc fiecare mișcare. La începutul anilor ’90, când programul Step by Step a fost implementat în sistemul de învățământ românesc, părinții au fost ușor circumspecți. Apoi, odată cu apariția claselor pregătitoare, tot mai mulți au optat pentru această alternativă, fiindcă trecerea în clasa I nu mai era așa de bruscă. „Noi am plecat la drum cu 23 de elevi, fiind a doua clasă de Step by Step din această școală, iar acum avem 27 de copii, fiindcă s-au mai transferat din sistemul tradițional de învățământ”, explică doamna Coșeru.
O metodă modernă, adaptată zilelor noastre, Step by Step oferă rezultate minunate în educația unui copil, acest lucru fiind confirmat și de următorul paragraf, preluat de pe site-ul Școlii nr. 11 din Buzău: „În locul unei relații inegale educator-copil, alternativa Step by Step consideră copilul ca o persoană demnă de respectat, unică, și caută să-i asigure o continuitate individuală în dezvoltare, precum și practici de dezvoltare adecvate, specifice lui. Cooperarea și colaborarea au drept scop verificarea demersurilor și experiențelor individuale de descoperire a lumii și valorizarea lor. Step by Step caută să se asigure că orice copil achiziționează și dezvoltă aptitudini fizice, cognitive, emoționale, etico-morale, artistice, teoretice, sociale și practice, pentru a participa la o societate democratică, deschisă.”
Text: Cristi Niculescu
Foto: www.cristiniculescu.com si www.pixabay.com

Distribuie articolul pe: