Plaiurile Carașului

0

Chiar și în secolul XXI, frumoasa noastră țară încă se mai poate mândri cu locuri minunate, în care natura și-a păstrat caracterul pur, sălbatic. Iată câteva dintre acestea din zona Carașului.

Plaiurile Carasului
Foto: Cristi Niculescu
Bogate arii naturale protejate, cetăți feudale, castre romane și orașe cu istorie îndelungată conferă celui de-al treilea județ din țară, ca mărime, un loc binemeritat pe harta turistică a României. Atestări ale prezenței umane în regiune sunt cunoscute încă din urmă cu peste două milenii, în anul 53 î.H. fiind menționată documentar una dintre cele mai vechi stațiuni balneoclimaterice din lume – Băile Herculane, ca apoi în anul 102 să fie ridicat castrul roman Tibiscum. Localitatea Caransebeș este atestată, la rândul ei în secolul al XIII-lea, sub denumirea Opidum, iar anul 1817 menționează inaugurarea primului teatru zidit din sud-estul Europei, copie fidelă a celui dintâi Burgtheater vienez, la Oravița.
Între localitățile Sasca Montană și Șopotul Nou, râul Nera formează de-a lungul a peste 20 km un defileu cu aspect de chei, modelând în pereții de calcar ai muntelui numeroase canioane, peșteri și căderi de apă. Drumul, accesibil pe cea mai mare porțiune doar pentru drumeții, prezintă un grad de dificultate medie, oferind turiștilor peisaje de o frumusețe răpitoare, în areale pitorești, precum Cascada Beușniței, Ochiul Beiului sau Lacul Dracului. Rezervație de flori, fluturi și libelule colorate, Cheile Nerei oferă turiștilor veniți cu cortul și surprize mai puțin plăcute, ca urmare a prezenței viperelor și a scorpionilor într-un spațiu natural perfect conservat.
Plaiurile Carasului
Foto: Cristi Niculescu
În lungime de aproape 34 km, linia de tren Oravița – Anina este prima cale ferată montană construită în România. Acest tronson a fost finalizat în anul 1863, pentru a servi transportului de cărbune către portul dunărean Baziaș. În anul 1869 linia ferată a fost deschisă și transportului de persoane. Asemănătoare din mai multe puncte de vedere Semmeringbahn-ului austriac inclus pe lista patrimoniului UNESCO în anul 1998, calea ferată românească urcă pe o diferență de nivel de aproape 340 metri, traversând 14 tuneluri și 10 viaducte. Traseul numără șapte gări și traversează viaductul Jitin, înalt de 37 metri, cel mai înalt viaduct al Căilor Ferate Române.
Acest traseu, împreună cu numeroase alte obiective turistice, atrage în județul Caraș-Severin zeci de mii de turiști anual. De la Timișoara la Oravița sau Anina sunt până în 150 km. Din Capitală distanța crește la aproape 500 km. Pentru cei mai puțin pretențioși există spații de campare în parcurile naționale, prețurile de cazare în pensiuni situându-se între 120 și 200 lei pe noapte. Explorați și nu veți regreta!
Foto: www.cristiniculescu.com
Text: Cristi Niculescu

Comentarii Facebook

comentarii

Leave A Reply