Cronica săptămânală pentru casă și grădină

Foto: IKEA

Cronica săptămânală pentru casă și grădină

| | Gabi Ralea
Distribuie articolul pe:

Raport IKEA: pentru o treime dintre români, fericirea înseamnă mese acasă, în familie

Pentru români, gătitul și servirea meselor acasă sunt printre activitățile care aduc cea mai mare bucurie în viața de zi cu zi: 30% dintre români se simt fericiți când iau masa acasă în familie, iar 23% atunci când gătesc. Datele sunt cuprinse în cel mai recent raport IKEA Viața Acasă, realizat la nivel global și dedicat modului în care oamenii trăiesc și își găsesc fericirea acasă.

Comparativ cu anul trecut, interesul pentru gătit a crescut: 44% dintre români gătesc mai mult acasă, iar 43% iau masa acasă mai des. În plus, 49% dintr respondeți consideră că o masă pregătită acasă este mai sănătoasă decât una servită în oraș, iar 28% se declară încântați ori de câte ori au ocazia să trăiască noi experiențe culinare în propria bucătărie.

Potrivit aceluiași raport, la nivel global, 40% dintre respondenți declară că gătitul este una dintre activitățile care le aduc cea mai mare bucurie, imediat după vizionarea programelor TV și citit. Deși bucătăria este una dintre cele mai importante încăperi ale casei, ea rămâne și spațiul de care oamenii se declară cel mai puțin mulțumiți. Mulți consideră că bucătăria nu le răspunde pe deplin nevoilor, mai ales atunci când locuiesc în spații mici. Printre cele mai mari provocări se numără lipsa spațiilor de depozitare, dar și dificultatea de a menține ordinea și curățenia.

Raportul arată că pregătirea și servirea meselor împreună nu sunt doar simple activități zilnice, ci momente autentice, care creează un puternic sentiment de apartenență și contribuie semnificativ la starea de bine a familei. În cazul familiilor cu copii, implicarea celor mici în gătit are un impact vizibil: nivelul de satisfacție a vieții crește la 72%, față de 61% atunci când copiii nu sunt implicați.

Butlers – brand german de home & living – intră pe piața din România

Butlers, brand german de produse home & living, a intrat oficial pe piața din România, prin deschiderea primului magazin în Mega Mall București, la etajul -1. Cu o suprafață de 197 mp, magazinul oferă momentan peste 1.200 produse, dar numărul acestora va ajunge la peste 2.000 în perioada premergătoare sărbătorilor de iarnă. 

Foto: Butlers

Franciza aparține antreprenorilor Alexandru Balaci și Paul Dumitrescu, care dețin drepturile exclusive pentru România până în 2035 și care își propun dezvoltarea unei rețele de cinci magazine la nivel național până în 2029.

Fondat în 1999, Butlers este prezent astăzi în peste 12 țări, cu o rețea de peste 130 de magazine și o comunitate extinsă de clienți pasionați de design european. Portofoliul include produse pentru decorarea casei, obiecte tematice, accesorii, mici piese de mobilier și idei de cadouri, toate dezvoltate sub principiile calității, funcționalității și sustenabilității.

O linie nouă de producție a vatei bazaltice, la fabrica Rockwool din județul Prahova

Rockwool investește 150 de milioane de euro într-o linie de producție care îi dubla producția de vată bazaltică la fabrica din județul Prahova, până la finalul anului 2027. Noua unitate – a cărei construcție a început la finalul lui spetembrie – va utiliza o tehnologie de ultimă generație, bazată pe topirea rocii vulcanice cu ajutorul unui cuptor electric. Această linie de producție va reduce semnificativ emisiile și va accelera tranziția companiei către decarbonizare, conform angajamentelor companiei față de sustenabilitate și economia circulară.

Vata bazaltică este un material natural, versatil și reciclabil la nesfârșit. Produsele izolante din vată bazaltică Rockwool sunt clasificate ca produse A1, sunt complet incombustibile și pot rezista la temperaturi de peste 1.000 °C, contribuind la siguranța clădirilor și, implicit, la protejarea vieților omenești.

Distribuie articolul pe: