Vizită la Madrid

in Madrid
Foto: Florica Crețu
Florica Crețu, sat Găvăneşti, jud. Olt
Dragă Practic Idei, Nu credeam să ajung să vizitez vreodată Madridul. Fiica mea Ramona care este în Spania de 7 ani, îmi tot zicea să merg să stau şi eu câteva zile să văd cum este acolo.
Anul trecut l-a adus pe Bogdănel în vacanță, iar apoi a trebuit să-l duc eu înapoi, deoarece ea mi-a spus că nu poate să mai vină după el. Eu nu ştiam că de fapt a fost un plan pus la cale de ea împreună cu cealaltă fiică, Georgiana şi fiul Mircea, pentru a mă face să merg să-i vizitez. Aşa că pe 20 august 2011 împreună cu nepoțelul Bogdan m-am suit în avion şi în 3 ore eram în Madrid. Nu pot să vă descriu în cuvinte ce frumos se vedea Madridul noaptea din avion şi mai ales aeroportul. Luminile multicolore îți încântă privirea. Parcă era o imagine de basm. Fiicele mele ne-au întâmpinat la aeroport cu flori, apoi am mers la apartament. Ele deja îmi făcuseră un program pentru cele 7 zile cât stăteam, dar acest program nu a putut fi realizat. S-a nimerit că a fost şi vizita papei Benedict al XVI-lea, aşa că Madridul era foarte aglomerat. Pelerini din toate țările au venit să-l vadă pe Papă. Eu am vizitat multe magazine mari cu prețuri mici, vânzători mereu zâmbitori şi politicoşi. Fata cea mică a lucrat prima dată la o cofetărie şi m-a dus şi pe mine să văd unde a lucrat ea. Doamnele de acolo m-au primit cu căldură, m-au îmbrățişat şi mi-au mulțumit că am crescut o aşa fată cuminte şi cu bun simț. Am fost la piscină 4 zile la rând. Oamenii stau la soare, fac baie, iar copiii nu fac atâta gălăgie ca la noi. Înoată, apoi stau pe prosoape şi joacă cărți. Nici în parcuri nu este atâta larmă ca la noi. Copiii se plimbă cu bicicletele, se dau cu rolele, iar părinții sau bunicii stau pe bănci şi îi supraveghează. Ce vreau eu să vă mai spun este că dacă vizitați Spania să nu ocoliți Provincia Jaen. Eu am mers cu nepotul Bogdan pentru că acolo locuieşte fiul meu Mircea. De la intrare în Provincia Jaen, de o parte şi de alta a autostrăzii, dar şi pe mijlocul ei sunt cactuşi şi leandri care te încântă cu coloritul lor. Oraşul Jaen este înconjurat de dealuri şi munți. Pe dealuri vezi plantații de măslini. Am mers cu fiul meu, Mircea, prietena lui Estefania şi cu Bogdan cu maşina printre măslini până la o fermă de cai. Fiul meu avea grijă de ei şi îi antrena pentru că patronul era jocheu şi mergea des la concursuri cu caii lui. Acum fiul meu şi-a deschis în Jaen un magazin. Ce mi-a plăcut foarte mult în Jaen au fost sensurile giratorii. Fiecare sens giratoriu este decorat foarte frumos. Unul avea doi păuni făcuți din semne de circulație, altul avea un om mare, făcut din cutii de conserve, altele doar cactuşi şi palmieri, dar foarte frumos aranjate. Noaptea la ora 12.00 am plecat să vizităm un castel. Se numeşte Sf. Catalina şi este aşezat pe un deal deasupra Jaenului. Am urcat cu maşina pe nişte serpentine luminate cu becuri colorate până aproape de castel. Am urcat 100 de trepte săpate în stâncă, urcam 3 trepte, mergeam câțiva metri, iar mai urcam câteva trepte şi tot aşa până am înconjurat castelul şi am ajuns la o cruce imensă. Numai bine!