Sucul de țelină este medicul arterelor

1

Liliana Stoica, Brăila
Dragi prieteni,
Prin popor umblă vorba despre ea că ar fi un afrodiziac eficient. Nimeni nu poate băga mâna în foc pentru această legendă, însă sunt lucruri mult mai interesante și importante despre parfumata țelină.

Țelina

Nu întâmplător este soră bună cu pătrunjelul și feniculul. În gastronomie se folosesc de la toate trei atât frunzele, cât și rădăcina, dar se spune că sunt foarte bogate în vitamina C, B1, B2 și B6, potasiu, acid folic, magneziu și calciu. Ce beneficii aduc sănătății? Contribuie la buna funcționare a rinichilor. Având proprietăți depurative, țelina stimulează eliminarea toxinelor din organism și în felul acesta previne formarea calculilor renali. Totodată are proprietăți calmante, fiind excepțională pentru cei care suferă de insomnie. S-a observat că reduce inflamațiile provocate de reumatism sau gută. Are efect laxativ și contribuie cu succes la tratarea constipației. Țelina s-a dovedit și un real ajutor pentru astmatici sau cei care suferă de bronșită. Țelina tratează hipertensiunea și scade colesterolul rău din sânge. Sucul de țelină poate fi considerat medicul arterelor. Un pahar cu suc de țelină pe zi, vreme de două săptămâni, ajută la normalizarea valorilor tensiunii arteriale. În plus un compus chimic al acestei legume, ajută mușchii din jurul arterelor să se relaxeze, rezultatul fiind dilatarea vaselor de sânge și normalizarea circulației sangvine.

Vânăta

Totodată, vă trimit și câteva rânduri despre o altă legumă de sezon, anume vânăta. În vremuri de demult, spaniolii numeau vânăta – mărul dragostei, în timp ce alți europeni îi ziceau mărul nebun, deoarece se credea că aduce nebunia. Fie că sunt coapte pe flacără, la tigaie, pe grătar, fripte în ulei sau puse în saramură, vinetele sunt delicioase. De altfel, vinetele reprezintă un aliment potrivit, datorită conținutului foarte mare de apă. Mai mult, ele sunt bogate în fibre, dar foarte sărace în grăsimi. Și mai sunt vești bune în acest sens, după ultimele cercetări din domeniul medicinei naturiste, s-a descoperit că pentru prevenirea bolilor cardiovasculare, a obezității și a îmbătrânirii, vitaminele din legume, dar mai ales din vinete, sunt mai eficiente decât cele din fructe. Fibrele din vinete influențează metabolismul, având ca rezultat scăderea nivelului de colesterol din sânge. Conform unor studii recente, vinetele se plasează pe locul doi, după varză, în prevenirea cancerului. De aceea, specialiștii medicinei naturiste ne recomandă ca în sezonul vinetelor să profităm din plin de bogăția acestei legume, consumându-le o dată pe săptămână măcar. Înainte de a rumeni feliile de vânătă, freacă-le cu putere cu usturoi zdrobit și amestecat cu o lingură cu ulei și o linguriță de oțet. Vor avea o savoare deosebită. Pentru a scăpa de gustul amar și de toxinele vinetelor, presară peste ele sare și pune-le la scurs pe un grătar, iar deasupra presează-le cu un tocător din lemn. Lasă-le la scurs cel puțin 2 ore. Evită să consumi vânătă prăjită, unele studii au stabilit că este toxică. Dar preparată prin coacere este minunată. Vă doresc multă sănătate!

Comentarii Facebook

comentarii

Discussion1 Comment

  1. Pingback: Telina pentru degeraturi, contuzii | Revista Practic idei

Leave A Reply