(P)Living City 2021

0

Husqvarna a anunțat soluții și parteneriate noi la nivel mondial pentru a reduce emisiile de dioxid de carbon cu 99% în domeniul îngrijirii spațiilor verzi.

București, 31 martie 2021  În cadrul conferinței internaționale organizată de către Husqvarna anul acesta, Husqvarna Living City 2021, experți din întreaga lume s-au reunit pentru a discuta despre digitalizare și automatizare în întreținerea spațiilor verzi (terenuri de golf, fotbal și altele).

Cu această ocazie, suedezii au anunțat parteneriate inovative cu North American GreenSight, GML Sport AB  și Centrul de cercetări NIBIO din Norvegia, în urma cărora administratorii terenurilor sportive de mari dimensiuni vor avea disponibile tehnologiile și datele ce le vor permite utilizarea responsabilă a resurselor naturale, reducerea amprentei de CO2 cu 99% în procesele de îngrijire a acestora, concomitent cu reducerea costurilor de întreținere. Toate acestea utilizând soluții robotizate de mare performanță echipate cu acumulatori, limite virtuale pentru delimitarea spațiilor de lucru, controlul de la distanță al flotei de utilaje, drone pentru culegerea datelor și rezultatele cercetărilor privind calitatea gazonului obținut folosind mașinile automate Husqvarna Automower®.

Husqvarna, parteneriat cu GreenSight

Cum funcționează? GreenSight, companie specializată în colectarea de date privind calitatea și starea gazonului sportiv, va măsura date de pe teren cu ajutorul dronelor pilotate de la distanță, monitorizând permanent starea gazonului și identificând potențialele sale deteriorări înainte ca acestea să devină acute. Informațiile colectate permit astfel aplicarea localizată a celor mai eficiente metode pentru îmbunătățirea peluzelor. Folosind această tehnică, GreenSight, de pildă, a îmbunătățit considerabil gestionarea sistemului de irigații pentru terenul de golf Meadow Club, din SUA – unde astăzi suprafețele sunt cu 28% mai bine irigate, reducând în același timp consumul de apă cu 10% pe acru (4047 metri pătrați). Totodată, emisiile de CO2 generate de utilajele folosite pentru irigare si tundere au scăzut cu 5.5 tone metrice mulțumită programului diferențiat de irigare, adaptat necesităților fiecărei parcele de gazon.

Stephen Ohlson, vicepreședinte GreenSight, a explicat că serviciile lor „oferă informații valoroase privind sănătatea plantelor sau umiditatea solului. Mai precis, ajută la detectarea cu ușurință a variațiilor de temperatură ale solului, identificând rapid zonele cu risc potențial de secetă. Și, dacă veți adăuga la aceasta utilizarea mașini robotizate de tuns gazon Automower® de la Husqvarna, în locul mașinilor de tuns diesel mari, veți obține o reducere de 99,6% a emisiilor de carbon. Adică echivalentul eliminării a 11 vehicule din circulație – doar pentru 1 singur teren de golf ”, a spus el în cadrul evenimentului.

Husqvarna a semnat un parteneriat cu GML Sport AB

De asemenea, parteneriatul semnat de Husqvarna cu GML Sport AB, companie specializată în construcția și întreținerea terenurilor sportive a demonstrat că soluțiile robotizate pentru tunderea gazonului de pe terenurile sportive deschid noi perspective și noi tipuri de afaceri. Prin acest parteneriat Husqvarna și-a propus să inoveze soluții robotizate pentru a crește productivitatea și a îmbunătăți calitatea gazoanelor de pe terenurile sportive.

Kristoffer Palmlund, CEO-ul GML Sport AB a explicat impactul pozitiv al tehnologiei robotice Husqvarna asupra provocărilor cu care se confruntă zilnic în ceea ce privește tunderea gazonului sportiv. El a pus accent în special pe soluții legate de optimizarea costurilor, creșterea productivității, îmbunătățirea calității gazonului și adaptarea la noile reglementări privind protecția mediului.

La rândul său, Olle Markusson, Directorul Produse Profesionale Robotizate de la Husqvarna, a prezentat noutățile platformei de pionierat Husqvarna CEORA pentru tundere automată a peluzelor de foarte mari dimensiuni la nivel profesional.

CEORA, o mașină robotizată de tuns gazon inovatoare, dedicată suprafețelor foarte mari, cu emisii zero și zgomot redus, care va fi lansată în 2022, vine cu noi perspective pentru întreținerea terenurilor sportive, în contextul în care va gestiona terenuri cu gazon de până la 50.000 mp. Echipată cu tehnologia avansată Husqvarna EPOS care folosește limite virtuale în locul cablurilor fizice, pentru demarcarea zonelor de lucru ale mașinilor robotizate de tuns gazon, CEORA oferă utilizatorului mai multă productivitate și flexibilitate remarcabilă. „Mai mult decât o mașină de tuns, CEORA este un adevărat ecosistem pentru a avea un gazon de calitate superioară”.

De asemenea, Olle Markusson a menționat colaborarea pe care Husqvarna o menține cu Universitatea din Pisa, care, printr-un studiu început în 2016, a oferit informații utile cu privire la impactul mașinilor robotizate Husqvarna Automower® asupra calității gazonului, afirmând că utilizarea Husqvarna CEORA contribuie la îmbunătățirea gazonului și la creșterea performanței în întreținerea acestuia.

Intitulată inițial Silent City (Orașul tăcut), conferința anuală organizată de către Husqvarna s-a desfășurat anterior la Antwerp, Belgia (2015), Stockholm, Suedia (2016), Edinburgh, Scoția (2017) și Hamburg, Germania (2018). În toamna anului 2019, conferința a avut loc în Gothenburg, Suedia – și și-a schimbat numele din Silent City în Living City (Orașul viu).

Investiții de 166 milioane euro în 2020 în cercetare și dezvoltare

Anul trecut, grupul Husqvarna a investit circa 166 milioane de euro în cercetare și dezvoltare, dintre care mare parte a fost alocată dezvoltării serviciilor digitale și produselor automatizate cu acumulatori.

Grupul Husqvarna are trei divizii cu mărci de top pe întreg mapamondul. Mai precis, din totalul cifrei de afaceri Husqvarna înseamnă 63%, Gardena 22%, în timp ce divizia Construction 14%, arată cel mai recent raport al companiei, dat publicității în luna martie 2021. Totodată, veniturile grupului provin 55% din Europa, 32% din America de Nord și 13% din restul lumii. „Anul 2020 a fost un an foarte bun pentru noi, în care ne-am consolidat poziția de lider pe piață, ne-am atins obiectivele financiare. Cu toate că a fost un an marcat de pandemia de Covid-19 și a adus provocări tuturor, sănătatea și siguranța angajaților noștri a fost prioritatea noastră principală. Anul trecut, pandemia la nivel mondial și sezonul prelungit de grădinărit au avut ca efect o realocare a vânzărilor grupului între trimestre, în special din cauza primei jumătăți a anului cu un volum de vânzări mai mic decât ne obișnuise istoricul, totuși în al doilea semestru cifra de afaceri a depășit așteptările noastre. Două dintre diviziile noastre, Husqvarna și, în special, Gardena, au beneficiat în urma trendului de telemuncă și carantină, ca efect al hotărârilor legislative ale autorităților cu privire la pandemia de COVID-19, precum și de prelungirea sezonului de grădinărit. În cele mai multe cazuri, clienții au devenit mai interesați sau au descoperit interese noi în grădinărit. Drept urmare, putem observa o creștere a bazei de clienți pasionați de grădinărit.”, a declarat Henric Andersson, CEO-ul Grupului Husqvarna. La nivel de grup, Husqvarna își propune să contribuie la un viitor sustenabil, mai bun și se angajează să dezvolte produse și tehnologii care se aliniază acestui proiect.

Pe plan local, piața utilajelor dedicate exploatării lemnului și îngrijirii grădinilor, în care Husqvarna activează de aproape 30 de ani în România, s-a maturizat considerabil.  „Dacă în domeniul silvic, utilajele noaste erau cunoscute și apreciate încă din anii ‘90, partea de grădină a fost pentru mulți ani în umbră. Acest lucru s-a schimbat în special în ultimii cinci ani, unde am observat o creștere mare a interesului pentru utilajele dedicate îngrijirii spațiului verde”, spune Emil Țînț, CEO-ul subsidiarei locale Husqvarna, un business de 22,2 milioane de euro în 2019.

În 2021, Husqvarna va investi la noi în țară în construcția unor magazine noi și în reamenajarea celor deja existente. Cât despre cele mai căutate produse Husqvarna pe piața din România, Emil Țînț declară: „Pe fondul lipsei forței de muncă și creșterii apetitului pentru amenajările spațiilor verzi, mașinile de tuns robotizate, cât și utilajele cu acumulatori au avut o dezvoltare rapidă în ultimii doi ani și cu siguranță această creștere va continua accentuat și în următoarea perioadă”

 

Comentarii Facebook

comentarii

Leave A Reply