(P) Doi tineri antreprenori promovează energia solară în România

0

corinaCorina Buzatu și Alex Cimpoca au lansat, la începutul acestui an, primul site dedicat informației complete legate de energia solară. Ca orice alt business de succes, povestea lor a pornit de la identificarea unei nevoi existente în piață, după ce s-au lovit chiar ei de aceasta.

„Am identificat nevoia de informare în acest domeniu, căutând chiar noi informații despre panourile solare. Știm că energia solară este o sursă gratuită de energie, așa că am vrut să o exploatăm în casele noastre. Căutând informații despre acest subiect însă, am descoperit că nu există o sursă pe care să te poți baza. Informațiile pe care le găseam erau subiective, fiecare firmă oferind informații despre brandurile comercializate.“ – spune Alex Cimpoca, membru co-fondator.

Așa că s-au hotărât să lanseze ei primul site de acest fel, care să ofere informații obiective, utile pentru oricine dorește să exploateze în gospodăria proprie energia solară. Site-ul se numește simplu, Top Panouri Solare, astfel încât să fie ușor de găsit la o căutare pe Google.

Cum funcționează afacerea?
Chiar dacă cei doi tineri nu sunt specializați în panouri solare, ei beneficiază de sprijinul unor consultanți din domeniu, care îi îndrumă legat de oferirea unor răspunsuri la cele mai “fierbinți” întrebări din domeniu.

“Prin intermediul site-ului, oferim răspunsuri la întrebările pe care la are orice persoană care dorește să-și monteze panouri solare. Cele mai des accesate întrebări sunt Cât costă panourile?, Cum se instalează? Care e diferența între panourile temrice și cele fotovoltaice? sau Dacă sunt
greu de întreținut?” – arată Corina Buzatu, membru co-fondator.

panouri solareDe asemenea, pe site pot fi găsite informații tehnice despre fiecare tip de panou solar, despre eficiența fiecărui tip de panou, dar și cele mai noi știri din domeniul solar (tendințe, descoperiri și utilizări inovative ale energiei solare).

Utilizatorii de Internet care accesează site-ul Top Panouri Solare și sunt interesați de a-și monta un astfel de sistem solar, trebuie doar să își lase datele de contact pe site, primind cele mai bune 3 oferte din zona lor.
“Ceea ce facem noi este să aducem laolaltă furnizorii de panouri solare cu clienții lor potențiali, prin intermediul informației. Atfel, toată lumea are de câștigat.” – arată Cimpoca.

Marketing și panouri solare

Cei doi tineri având fiecare 27 de ani sunt, la bază, oameni de marketing. Alex Cimpoca este specializat în marketing online, fiind pasionat de computere și online încă din clasele primare.

alexÎn prezent, Cimpoca a ales să-și dedice timpul afacerilor online: Top Panouri Solare și VapeMania, un magazin online de țigări electronice.

Corina Buzatu este consultant de marketing, deținând o agenție de consultanță pe probleme de strategie de marketing, aflată în colaborare cu câteva festivaluri mari din România, dar și cu companii mai mici. Top Panouri Solare este a treia inițiativă antreprenorială a sa, în paralel cu MKOR, agenția pentru strategie de marketing. Prima tentativă a sa a fost NightBuyers, un serviciu de livrări la domiciliu noaptea, în Cluj-Napoca. Din păcate, lucrurile nu au funcționat, în acel moment Buzatu având doar 21 de ani.

Industria solară în România
panouri 2Potrivit ANRE (Autorității Naționale de Reglementare în Energie), în 2013 a fost produsă cu 82% mai multă energie regenerabilă decât în 2012, ajungând la 4.255 MW. Dintre acestea, 1.155 MW au fost produși cu ajutorul sistemelor fotovoltaice. În strategia sa pentru 2014-2020, România și-a propus un biectiv atins deja la 1 ianuarie 2014: acoperirea unui necesar de 24% din totalul de energie, din surse regenerabile.

Există surse care afirmă că în 2014 Guvernul României va reporni programul Casa Verde, care subvenționează montarea de sisteme solare. Acest Program este suspendat din 2010.



Comentarii Facebook

comentarii

Leave A Reply