În Constanța sunt multe locuri ce merită văzute

Mirela Vîrban, loc. Ciocănești, jud. Călărași
Dragă revistă Practic Idei,
Citesc cu drag despre locurile minunate din țara noastră şi de peste hotare, pe care cititorii revistei le descriu. Am decis să vă scriu şi eu despre sfârşitul de săptămână pe care l-am petrecut la malul Mării Negre toamna aceasta.
Nu am avut oportunitatea să călătoresc în străinătate, însă mă bucur că teritoriul țării noastre a fost binecuvântat cu atâtea locuri minunate. Marea Neagră este cunoscută în întreaga lume ca locul de vărsare al fluviului Dunărea. Ea este legată prin strâmtori de mări ca Marea Azov, Marea Marmara, Marea Egee şi Marea Mediterană. Are o faună diversificată incluzând delfini, pisici de mare, guvizi şi diferite specii de meduze. O particularitate a Mării Negre este lipsa curenților marini verticali. Am vizitat marea toamna anul acesta, pentru că acum am avut timp. Mergând în această perioadă am evitat aglomerația din timpul verii în ceea ce priveşte traficul. Nu ne place aşa de mult să ne expunem la soare, aşa că vremea puțin mai rece nu ne-a deranjat.
Am parcurs drumul Călăraşi-Constanța cu autoturismul personal profitând de traficul lejer de pe autostradă şi nu am avut probleme nici cu locul de parcare atunci când am ajuns. La Feteşti încă se percepe o taxă de 13 lei pentru autoturisme, atât în timpul săptămânii, cât şi la sfârşit de săptămână. Am stat 3 zile şi am avut timp să vizităm tot ce ne-am propus şi ceva în plus. Am stat cele două nopți la unul dintre prietenii noştri şi asta ne-a ajutat să economisim banii de cazare. În fiecare dimineață am mers pe plajă şi am admirat marea. Mirosul mării este minunat! Şi pentru că plaja nu este aglomerată poți admira totul în linişte. A fost prima dată când am mers la mare toamna, dar nu am regretat. Totul este diferit. Furnicarul de oameni a dispărut şi în locul lui s-a aşternut liniştea. Pe plaja pustie timpul parcă stă în loc.

Cazinoul Constanta
Foto: Mirela Virban
În oraş există multe locuri care merită văzute. Am vizitat Muzeul de Istorie Națională şi Arheologie unde, printre multe lucruri foarte interesante, am văzut „Gânditorul” de la Hamangia şi perechea sa. „Gânditorul“ este o piesă importantă din cultura Hamangia descoperită la Cernavodă. Are o vechime de 6000 de ani şi este reprezentativă pentru țara noastră. În aceeaşi zi am vizitat şi Acvariul, care rămâne fascinant la orice vârstă l-ai vizita, şi am admirat măreția Cazinoului din Constanța. Clădirea a fost construită în anul 1909. Stilul, vechimea, masivitatea construcției şi faptul că este construită exact pe malul mării o fac simbolul oraşului Constanța. Am vizitat şi Muzeul de Artă Populară unde am admirat icoane şi porturi populare din diferite zone ale țării şi am învățat despre obiceiurile pentru botez, nuntă şi înmormântare.
Am intrat şi în Moscheea Carol I şi am urcat în minaret de unde am putut admira portul şi aproape întreg oraşul. Construcția moscheii a început în anul 1910, în prezent, moscheea serveşte ca loc de rugăciune pentru musulmanii din Constanța. Am avut posibilitatea să intrăm şi în Catedrala „Sfinții Apostoli Petru şi Pavel”. Construită după planurile marelui arhitect Ion Mincu, clădirea impresionează prin măreție, iar picturile care împodobesc tavanul şi pereții catedralei sunt minunate. Aici se găsesc moaştele Sfântului Stelian-protectorul copiilor, ale Sfântului Mare Mucenic Pantelimon, ale Sfântului Auxentiu şi ale Sfântului Simeon Stâlpnicul. Lângă catedrală se află şi un mic părculeț în care se găsesc ruine din temelia oraşului Tomis. Prețul biletelor de intrare nu este ridicat, până în 10 lei (excepție face Acvariul unde intrarea este 20 de lei), pensionarii, studenții şi elevii beneficiază de 50% reducere, iar copiii sub 5 ani au intrarea liberă. Există şi locuri, cum sunt bisericile şi anumite expoziții în aer liber, unde intrarea este liberă. Țara noastră are locuri minunate, încărcate de cultură şi istorie pe care ar trebui să le vedem.