Fructe de sezon I

0
www.pixabay.com
Elena Râncioagă, sat Izvoru, com. Provița de Sus, jud. Prahova
Dragii mei,
A sosit vara și fructele care deja s-au copt: cireșe, vișine, caise, piersici, nectarine, ne bucură trupul și sufletul deopotrivă. Este bine să le apreciem, consumându-le zilnic pentru că sunt, pe drept cuvânt, un izvor de sănătate.
Caisele conțin multe pectine, substanțe care permit legarea dulcețurilor și a jeleurilor. De aceea, atunci când pregătesc dulceață sau gem de caise pot folosi mai puțin zahăr decât pentru alte fructe. Pentru o aromă subtilă, savuroasă a compoturilor, adaug la fiert și sâmburi sparți de caise, atunci când amestecul dă în clocot. Catifelata caisă este unul dintre fructele verii cu cea mai mare cantitate de provitamina A conținută, plus mult potasiu, fier, cupru și oligoelemente, dar puține calorii. De aceea se recomandă chiar cure cu caise în caz de constipație, anemie, boli renale, insomnie. Dacă aveți tenul uscat, vă recomand cu toată încrederea o mască hidratantă din pulpa unei caise foarte bine coapte și o fiolă de lăptișor de matcă amestecate și lăsate pe față până se usucă. Masca se curăță apoi cu apă călduță. Din cât m-am documentat, cireșele și vișinele conțin foarte multă apă (aproape 90%), vitamine (mai ales A, B2, C), calciu și magneziu, pectine, săruri de fier, fosfor, sulf.
Continuarea acestui articol o puteți găsi aici.

Comentarii Facebook

comentarii

Leave A Reply