Dieta cea mai eficientă: alimentaţia naturală

0
www.pixabay.com
www.pixabay.com
Dragă cititorule,
Dacă ai nevoie să dai jos câteva kilograme, probabil că deja ai citit pe internet tot ce ai găsit ca dietă rapidă. Este bine să ştii, însă, că cea mai eficientă dietă, cea care îţi permite să mănânci variat, din toate grupele de alimente, de câte ori îţi este foame şi, în acelaşi timp, ajută la pierderea grăsimii, dar nu a muşchilor şi la menţinerea greutăţii sănătoase este alimentaţia naturală. Bogată în legume, fructe, cereale, nuci şi seminţe, carne slabă, dieta aceasta o putem ţine toată viaţa fără probleme, deoarece nu are efecte secundare.
Iată care sunt cele mai bune alimente din fiecare grupă care te ajută să slăbeşti sănătos şi să îţi vindeci organismul.

  • Legume. Conţin multe fibre, iar porţii mari de legume au totuşi puţine calorii, de aceea avem senzaţia de saţietate fără să consumăm multe calorii.
  1. Ţelina. Este, probabil, cea mai indicată în dieta de slăbit, deoarece conţine o cantitate mare de apă, puţine calorii şi multe fibre, care activează hormonii de saţietate. Aceştia transmit creierului semnalul că trebuie să se oprească din mâncat.
  2. Castraveţi. Sunt 90% apă şi bogaţi în siliciu, un mineral care ajută la regenerarea ţesuturilor.
  3. Broccoli. Nu conţine deloc grăsimi şi este bogat în minerale care hrănesc creierul.
  4. Fasole. Bogată în proteine, menţine senzaţia de saţietate în dieta ta, previne apariţia poftelor şi păstrează nivelul glicemiei stabil.
  5. Vegetale cu frunze verzi: salată, spanac, ştevie, rucola. Cu cât sunt mai verzi frunzele, cu atât planta este mai bogată în calciu şi antioxidanţi care întăresc imunitatea şi luptă cu bolile.
  • Fructe. Bogate în vitamine, uşor de digerat (maxim 30 minute), aduc un plus de energie organismului şi zahăr natural, care se eliberează treptat şi menţine o stare de bine de-a lungul zilei. Poţi consuma 4-5 porţii de fructe pe zi (o porţie reprezintă cam o ceaşcă).
  1. Avocado. Deşi mulţi îl evită, avocado este fructul perfect pentru dieta de slăbit, deoarece este bogat în grăsimi bune pentru inimă şi stimulează secreţia de hormoni care produc arderile metabolice. Deci, avocado accelerează transformarea grăsimii în energie.
  2. Fructele de pădure. Cele mai indicate pentru dietă, deoarece sunt bogate în vitamine, au conţinut scăzut de zahăr şi sunt pline de antioxidanţi care ajută la eliminarea toxinelor din organism, curăţarea pielii şi diminuarea celulitei.
  3. Fructe apoase. Pepene roşu, galben, citricele – sunt ideale în acest caz, deoarece elimină senzaţia de foame şi hidratează organismul.
    www.pixabay.com
    www.pixabay.com
  • Cereale. Aduc fibre în dieta ta, ajută la tranzitul intestinal şi oferă saţietate. Nu toate cerealele sunt indicate, însă. Cele mai bune sunt:
  1. Quinoa. Numită “cereală falsă”, aceasta era consumată de azteci pentru prelungirea vieţii. Nu are gluten, deci este potivită pentru diabetici sau persoane cu intoleranţă, care nu pot avea grâu în dieta lor.
  2. Ovăz. Conţine carbohidraţi complecşi, care ajută la arderea grăsimii şi menţinerea unui nivel ridicat al energiei. De asemenea, nu conţine gluten.
  3. Chia. Este bogată în aminoacizi Omega 3, care menţin creierul tânăr şi previn absorbţia grăsimii.
  • Carne. Avem nevoie de proteine pentru a ne menţine organismul puternic. Acestea pot fi luate din nuci, seminţe, vegetale, leguminoase, ouă, lapte sau carne. Din tipurile de carne, cea mai indicată este cea de somon. Este mai scumpă, dar merită, deoarece este bogată în acizi Omega 3, care protejează inima şi împiedică absorbţia grăsimii. Consumă-l la grătar sau cuptor, împreună cu broccoli, pentru efect maxim.

Succes în dieta pe care vrei să o urmezi şi sănătate, căci e mai importantă decât toate!
Text: Cătălina Vieru
 

Comentarii Facebook

comentarii

Leave A Reply