Cum faci față stresului post-traumatic

0

Monica Viericiu
Anumite imagini teribile, pe care le-ai văzut de exemplu la locul unui accident, o situație groaznică prin care ai trecut, gen abuz fizic, te marchează profund și nu le poți da uitării imediat, mai ales dacă ai fost direct implicat. Este nevoie de ceva antrenament și uneori de ajutor specializat.
Scenele șocante la care am asistat ori vestea despre un destin tragic al cuiva drag sau doar cunoscut ne influențează în mod deosebit, mai cu seamă dacă au implicat vătămarea corporală ori decesul cuiva. Problema este mult mai complexă decât pare la prima vedere, așa că merită luate în considerare toate semnele care indică o astfel de tulburare, printre care amintiri și coșmaruri cu evenimentul respectiv, somn agitat, dificultăți de concentrare, nervozitate accentuată.
În aceste cazuri de folos este meditația, rugăciunea, găsirea și pedepsirea vinovaților pentru evenimentul în cauză, lucrul intens, îndeosebi cel care solicită efort fizic. La acestea se adaugă evitarea altor situații stresante și practicarea unui hobby care să implice multe lucruri colorate. O discuție cu un medic de specialitate poate să lămurească multe lucruri. Acesta este și cel în măsură să stabilească severitatea afectării și să recomande chiar medicație, la nevoie, deci nu ezita să ceri ajutorul în această privință. De folos mai este să ne descărcăm emoțional, să dăm jos din povara de nepuțință, frică, incertitudine, furie, oroare cu care ne-am încărcat. Și clasicele izbucniri în lacrimi ne răcoresc pe interior și ne chiar ajută să trăim mai mult (conform statisticilor).
Există și o mulțime de plante medicinale care ajută sistemul nervos, cum ar fi: tei, sunătoare, hamei, levănțică, passiflora, valeriană, roinița etc., unele având efect calmant, altele dovedindu-se eficiente împotriva anxietății, nevrozei sau insomniei.
Foto: Monica Viericiu

Comentarii Facebook

comentarii

Leave A Reply