Consumatorii romani sunt interesati sa cumpere produse sustenabile

0

Consumatorii romani declara ca sunt interesati sa achizitioneze produse sustenabile in primul rand pentru a oferi familiei un stil de viata mai sanatos, arata rezultatele unui sondaj recent.

Sondajul efectuat in randul consumatorilor romani mai arata ca acestia considera ca cele mai importante caracteristici ale produselor sustenabile sunt, in ordine, diminuarea consumului casnic de apa si energie (32,56%), existenta unui ambalaj reciclabil (27,99%), procurarea materiilor prime din surse sustenabile (21,58%). 
Planul Unilever pentru un Stil de Viata Durabil raspunde asteptarilor consumatorilor din Romania, avand ca obiective globale reducerea cu o treime a ambalajelor folosite de companie, pana in anul 2020, prin folosirea unor materiale mai usoare, optimizarea designului sau eliminarea ambalajelor inutile. In acelasi interval de timp, Planul prevede reducerea la jumatate a consumului de apa asociat cu utilizarea produselor Unilever de catre consumatori.
Sondajul despre perceptia consumatorilor romani asupra sustenabilitatii a mai aratat ca:
– 30,51% dintre respondenti ar fi dispusi sa plateasca mai mult pentru un produs sustenabil, in timp ce 23,35% spun ca probabil nu ar plati pretul mai mare
– Dintre masurile pe care le iau consumatorii pentru un stil de viata sustenabil, cele mai frecvente sunt, in ordine, reducerea consumului de apa, reducerea consumului de energie, adoptarea unui stil de viata sanatos prin reducerea consumului de sare, zahar si grasimi, alegerea unor mijloace de transport mai putin poluante
– 38,56% dintre respondenti considera ca autoritatile sunt cele care detin cel mai important rol in propunerea de solutii pentru o dezvoltare durabila, iar 13,77% dintre acestia cred ca si companiile au un rol in acest sens
– 17,16% dintre consumatori nu stiu daca produsele pe care le achizitioneaza sunt sau nu sustenabile
In privinta activitatilor care au cel mai mare impact negativ asupra mediului, 51,65% dintre respondenti considera ca transportul este cel mai poluant, 41,13% au numit industria si numai 5,19% consumul casnic. 
Sondajul a fost efectuat pentru Unilever South Central Europe in cursul lunii august, de Mercury Research, pe un esantion reprezentativ de 838 persoane cu varsta de peste 14 ani, din mediul urban. 

Sursa si foto: PR



Comentarii Facebook

comentarii

Leave A Reply