Ciupercile, surse de proteine

0

Liliana Stoica, Brăila
Dragă redacție,
Vă scriu despre ciuperci, sursă importantă de proteine. Foarte bogate în apă și sărace în grăsimi, ciupercile
sunt întotdeauna o alegere bună pentru cei care vor să slăbească.
Sunt bogate în proteine (20%), e drept, conțin doar 2% grăsimi. În plus au foarte multe fibre, complexul de vitamine B și sunt singura sursă vegetală de vitamina D. Vechii egipteni le priveau ca pe niște adevărate trufandale, grecii antici credeau despre ele că dau puteri nebănuite războinicilor, iar romanii spuneau că sunt un dar menit să fie savurat doar la ocazii speciale. În zilele noastre ciuperca este una dintre cele mai apreciate și spornice legume, mai ales în perioada de post. Champignon sunt cele mai populare. Primăvara prin pădure pot fi culese hribii și ghebele, din care se pregătesc adevărate delicii culinare. Pot fi ușor confundate cu soiuri de ciuperci otrăvitoare. Din fericire la piață se găsesc cele de cultură, champignon, deloc scumpe și foarte populare.
Beneficii pentru sănătate:

  • Hipertensiunea arterială. Conținutul de potasiu din ciuperci scade efectele negative pe care consumul de sodiu îl are în cazul tensiunii arteriale, prevenind apariția infarctului miocardic.
  • Anemie. Sunt bogate în calciu și fier.
  • Diverse tipuri de cancer. Au în compoziție seleniu și acid linoleic, cunoscute pentru efectul lor antioxidant.
  • Infecții: sistem imunitar deficitar.

Contraindicații. Nu se digeră ușor, de aceea persoanele cu probleme digestive ar trebui să le evite. La fel cele cu gută, reumatim sau artrită, din cauza conținutului de acid uric, contraindicat în astfel de situații. Multă sănătate vă doresc!

Comentarii Facebook

comentarii

Leave A Reply