Ce nu știai despre conopidă

0

Monica Viericiu
Unii o apreciază pentru gustul fin, alții pentru aspect, unora li se pare fadă, altora că odată preparată are un miros neplăcut, dar în ciuda tuturor părerilor, conopida rămâne o legumă accesibilă și, mai mult decât atât, foarte bună pentru sănătate.
Toamna o găsești adesea pe tarabele piețelor, unde așa zisele căpățâni albe și frumoase ca niște flori (de fapt chiar flori și sunt din punct de vedere botanic) își așteaptă cuminți clienții. Și nu sunt puțini cei care  consumă conopida în general în preparate gătite, deși se poate mânca și crudă în salate, și murată în sare sau oțet, după rețetă.
Conopida se cultivă de foarte mulți ani, primii care au făcut acest lucru fiind egiptenii la începutul secolului al XVI-lea, apoi exemplul lor fiind preluat și de alte popoare, fiind prezentă îndeosebi în zonele  cu climat umed și răcoros deoarece necesită multă umiditate atât în sol, cât și an aer. Crește bine în pământ bogat în elemente nutritive. Este o legumă destul de pretențioasă dar și foarte sănătoasă, fiind recomandată celor care suferă de ciroză, arterită, hipertensiune arterială, constipație sau ulcer.
O porție de 100 de g de conopidă proaspătă conține aproximativ 30 de kcal, iar în aceeași cantitate, dar de legumă conservată, numărul caloriilor se reduce de 3 ori. În conopidă se găsesc vitaminele A, B1, B2, B6, C, PP și K plus minerale (sodiu, potasiu, calciu, magneziu, fier, fosfor) în cantități variabile.
Având în vedere aceste informații nutriționale, te invit să găsești mai multe preparate gustoase în care să incluzi și conopida, în special în stare crudă, fiindcă merită.
Foto: Monica Viericiu
 

Comentarii Facebook

comentarii

Leave A Reply