Asteptarile romanilor fata de brandurile de retail DIY

0

Vezi in continuare ce spune primul studiu din Romania privind atitudinea si asteptarile populatiei din mediul urban fata de magazinele DIY.

Notorietatea brandurilor de retail DIY

Indicatorul notorietatii unui brand arata cat de puternica este imaginea creata de acel brand in mintea oamenilor. Topul arata astfel:

Praktiker 39,8%
Bricostore 19,1%
Dedeman 7,4%
bauMax 6,3%
OBI 2,9%
Ambient 2,5%

Dupa ce criterii aleg romanii un astfel de magazin

Cea mai mare greutate in decizia finala o au dimensiunea si varietatea ofertei de produse (foarte importanta pentru 81,2% dintre respondenti), raportul pret-calitate (75,5%) si organizarea spatiului astfel incat sa-i ajute sa gaseasca usor tot ceea ce cauta (75,3%), se arata in studiu.

Primele trei magazine care raspund cerinetelor de mai sus sunt in ordine: Praktiker, Briscostore si bauMax.

Magazinele preferate pentru cumparaturi

Majoritatea romanilor se duc la sigur atunci cand aleg  sa isi faca cumparaturile dintr-un astfel de magazin. 77,3% dintre ei se indreapta catre una sau alta dintre marcile de retail DIY, pe primele locuri aflandu-se Praktiker (42,1% dintre respondenti), Bricostore (15%), Dedeman (6,6%) si bauMax (4,9%), a reiesit din studiu.

Decizia de cumparare

Deciziile de cumparare a produselor de casa si gradina se iau de regula in familie. Tipurile de produse alese sunt:

Tipuri de produse       Pondere respondenti (%)
Mobila       65.9
Bucatarii       61.9
Decoratiuni interioare       60.8
Amenajare podea si pereti       58.6
Amenajarea baii       57.0
Gradina       56.5
Materiale de constructii       54.2

Despre studiu

Studiul “Atitudini de consum si asteptarile populatiei fata de brandurile de retail DIY” a fost realizat in luna mai 2009, pe un esantion de 1000 de respondenti, reprezentanti ai tuturor grupurilor demografice din mediul urban, cu varste cuprinse intre 18 si 60 de ani.

Studiul a fost realizat de: IMRCGConsulting.


Articol EXCLUSIV ONLINE
Sursa: IMRCGConsulting
Foto: Elena Draghici
 


Booking.com


Comentarii Facebook

comentarii

Leave A Reply