5 întrebări frecvente și răspunsuri simple cu privire la schimbarea furnizorului de energie electrică

1

Tot mai mulți români sunt interesați de a-și schimba furnizorul de curent electric în căutarea unei oferte mai bune, arată datele din piață. Cu toate acestea, lipsa informațiilor complete și temerile (nefondate!) cu privire la riscuri asociate unei astfel de schimbări determină multe persoane să întârzie o astfel de decizie.

Și asta în contextul în care până de curând o astfel de modificare nu era posibilă, iar relația client – furnizor pe piața de energie electrica era una dictată de stat prin permisiunea unor sisteme de tip monopol. Mai exact, dacă locuiai într-o anumită regiune, puteai obține curent electric doar de la unicul furnizor autorizat în zona respectivă.

Acum, când putem alege orice furnizor acreditat de către ANRE, autoritatea de stat în domeniul energiei, lucrurile sunt mult mai flexibile, în avantajul clientului.

Iată mai jos 5 întrebări frecvente și răspunsuri simple cu privire la schimbarea furnizorului de energie electrică:

1. De ce are sens să alegem un alt furnizor de energie electrică față de cel cu care colaborăm poate de mulți ani?

Răspuns: Chiar dacă poate avem o colaborare simplă, normală, fără probleme cu actualul furnizor, este normal să verificăm dacă pe piața liberă nu cumva există furnizori cu oferte mai bune. Este o oportunitate de care merită să profităm. Principalul avantaj: cel financiar.

Poate diferențele de preț nu par foarte mari, dar calculând pentru o perioadă de un an, se poate ajunge la diferențe semnificative între furnizori. Un efort minim poate ajuta la costuri mai mici pentru o perioadă foarte lungă de timp!

2. Există modificări tehnice la instalația de curent electic, se schimbă contorul sau alte echipamente?

Răspuns: Pe scurt, nu există nicio modificare tehnică necesară! Se folosește aceeași rețea, aceeași infrastructură. Contorul electric rămâne același, căci ține de relația cu operatorul din zona de distribuție energie electrică (cel la care sunt semnalate și eventuale avarii, probleme tehnice).

Schimbând furnizorul, se schimbă de fapt doar operatorul comercial, compania care facturează consumul de energie electrică.

3. Cum se face trecerea la alt furnizor de curent electric?

Răspuns: Online, prin email sau printr-o platformă dedicată pe website-ul furnizorului, se poate încheia un contract de furnizare curent electric. Procesul este simplu, gratuit, vizează doar transmiterea unor acte și semnarea contractului.

Furnizorul nou notifică vechiul furnizor și operatorul de rețea, deci totul este simplu pentru client, fără griji!

4. Poate exista o capcană dacă semnezi cu alt furnizor și să ajungi la costuri mai mari?

Răspuns: Nu, nu există capcane posibile, pentru că și ulterior se poate trece din nou la alt furnizor, dacă un client dorește. Așadar, este puțin probabil ca un furnizor să își modifice deodată politica de prețuri în defavoarea clientului, chiar și dacă este vorba despre un contract cu preț variabil și nu de unul cu preț fix.

Atenție, trebuie comparat mereu prețul efectiv la curent electric.

5. Poți avea costuri suplimentare la trecerea de la un furnizor la altul?

Răspuns: Nu, întreg procesul este gratuit. Ultima factura de la furnizorul vechi va fi exact până la indexul de consum de la care va începe facturarea la noul furnizor. Dacă există diferențe determinate de estimări, acestea vor fi reglate în timp scurt.

Comentarii Facebook

comentarii

Discussion1 Comment

Leave A Reply